OYUNUTUK  
  Ana Sayfa
  İletişim
  Oyun İncelemeleri
  => Alan Wake -Yılın Oyunu
  => Max Payne 3
  => DİRT Showdown
  => Rayman Origins
  => L.A. Noire:Complete Edition
  => Need For Speed: The Run
  => Mass Effect3
  Ziyaretçi defteri
 Copyright © 2012 | Designed by muybueno 


Bugün 6 ziyaretçi (7 klik) kişi burdaydı!
Mass Effect3
oyun inceleme - Mass Effect 3
Oyunun Puanı
100
Grafikler:100
Ses & Müzik:100
Oynanabilirlik:100
Atmosfer:100

Eğer bana seneler önce Mass Effect serisinin ne olacağı sorulsaydı, büyük ihtimalle şimdikinden farklı bir görüş belirtirdim. İçinde bulunduğumuz dönemde üçlemeler: çıkış yapan her yapımla birlikte kalitenin bir nebze daha düşürülmesi dolayısıyla zor satıyorlar. Bilhassa ikinci yapımlar ilk oyuna nazaran hayal kırıklıkları yaratıyor, üç oyunda da aynı temanın vasat bir şekilde işlenmesine değinmiyorum bile. RPG yapımlarıyla tanıdığımız BioWare ise mucizevi bir şekilde bu laneti ortadan kaldırmayı başarıyor. Mass Effect muhteşemdi; ikinci yapım, inanılmaz; peki ya Mass Effect 3’e ne demeli? Seriyle aşina olduğunuzu varsayarsak, Mass Effect 3’ün serinin doruk noktası olduğunu üstüne basa basa söylemek mümkün.

Shepard’ın galaksideki yolculuğu son buluyor.

Hikâye detaylarını ele vermeden hemen işe koyulayım; yeni oyunda ha geldi ha gelecek denilen Reaperlar galaksiyi işgâle başlarken bizlerse son bir kez daha komutan Shepard’ı kontrol ediyoruz. Güzelim dünyamızdaki canlıları da göz ardı etmeyen Reaperları durdurma görevi siz ve ekibinize kalıyor. ME3’e “save game” siz başlamak veyahut ME2 “save game” inizi oyuna aktarmak oyunu ister istemez etkiliyor ki bu özellik Mass Effect serisini diğer serilerden ayıran üstün bir faktör. İlk oyunda aldığım kararlar serinin son oyununda etkisini sürdürüyor.

 
 
Büyük bir heyecanla başlayan hikâyemiz öyle de bitiyor. Oyunda o kadar çok destansı sahne mevcut ki sayısını hatırlamam mümkün değil. Yeni oyun tamamen Mass Effect izlerini taşıyor. Görevler dahilinde galakside oradan oraya koşturuyor ve Reaper istilasını durdurmak için savaşta ihtiyaç duyacağınız en ufak yardımı bile göz ardı etmeden toplamaya koyuluyorsunuz. Oyuna yeni eklenen “War Map” (savaş haritası) özelliği sayesinde topladığınız kuvvetleri gözlemleyebiliyor ve son çarpışmada hayatta kalma şansınızın ne kadar olacağını görebiliyorsunuz.

ME3 öyle ki sanki kendi yazdığım bir hikâyeye nokta koyuyor. Uzun bir zaman diliminde yaptığım kendi Shepard’ım, kendi verdiğim kararlar ve kurduğum ittifaklar bana bu hikâyeyi sanki kendim oluşturmuşum izlenimi yaşatıyor. Mass Effect gibi buna ulaşmayı başaran başka bir üçleme de tanımıyorum. Ekibimden ölenler için büyük üzüntü duydum, görevlere giderken bana avantaj sağlayacaklar yerine bana daha yakın olanları seçmeyi tercih ettim. Son oyun ise duygularınızı şiddetle çekiyor ve eğer duygusal bir kişiliğe sahipseniz oyundaki bazı sahnelerde kendinizi zor tutacağınızı belirtmek istiyorum.

Ola ki ME3’ü Mass Effect evrenine ilk kez girmek için seçmeyi düşünüyorsanız, size tavsiyem bekleyip hiç değilse önce ME2’yi oynamanız ve ne olmuş ne bitmiş bir gözlemlemenizdir. Mass Effect evreni geç kalanların aniden kavrayamayacakları kadar geniş bir alem. En başından beri burada olanlar içinse yeni yapımdaki bilgi zenginliğinin ve hikâyeyi destekleyen elementlerin her zaman olduğu gibi güçlü olduğunu söyleyebilirim (Yalnızca Codexleri okuyarak diğer karakterler, düşman ve bölgeler hakkında bilgi edinirken bile saatler geçirebiliyorsunuz).

Asıl oynanışa geldiğimizde ise BioWare’in serideki başkalaşım stratejisini yine uyguladığını görüyoruz. Serinin ilk
oyunu hafif “shooter” öğeleri taşıyor ve RPG öğeleri ile ağır basıyordu. İkinci yapımda ağır basan taraf ise savaş ve elden geçirilmiş oyun mekanikleri olarak gözümüze çarpıyordu. ME3 ilk oyundan kalan çoğu RPG elementini yeniden oyuna dâhil ederken bir diğer taraftan shooter olarak da kalmayı başarıyor. Shepard’ın yeni oyunla gelen, seviye atlayıp dallara ayrılan yetenekleri bulunuyor. Oyuna dâhil edilen ve kendi oynayış stilinizi oyuna yansıtmanızda yardımcı olan özelleştirmeler de güzel olmuş. Bu özelleştirmelerden silahlar da nasibini almış. Silahlarınıza daha iyi kalitede parçalar takabiliyorsunuz; ancak âdil olmak gerekirse bu özelleştirmelerin etkileri çok da fazla değil. Aynı durum armor için de geçerli.

Oyuna campaign (hikâye) moduyla başladıysanız eğer bitirmeniz aşağı yukarı 20 saatinizi alacaktır. Yan görevleri de bu süreye dâhil etmeniz hâlinde epey uzunca bir Mass Effect deneyimi yaşayacaksınız. Oyunsitesi.com olarak yaptığımız bu incelemede her ne kadar spoiler vermekten kaçınsam da ME3 üçleme için hayal kırıklığı yaratmayan bir son! Kimin yaşayacağına, kimin öleceğine ve olayların nasıl gelişeceğine şimdiye kadar verdiniz –sonuçlarını görünce bazılarından büyük pişmanlık bazılarındansa büyük sevinç duyacaksınız- ama iş bu oyunda gerçekten bitiyor (Ucuz detaylar, mesaj vermeler de yok.).

ME 3’teki zorluk seviyesi ise ideal düzeyde. Her oyunda karşılaştığımız çeşitli kategorilerin yanı sıra bir “insane” (delirtecek kadar zor) zorluk seviyesi var. Zorluk seviyesinde en çok hoşuma giden noktaysa hikâye anlatımını etkileyen bir seçeneğin yer alması. Bu özellik sayesinde “casual” oyuncular ölümden korkmak zorunda kalmayıp hiçbir endişe duymaksızın hikâyenin tadını çıkara çıkara ME3’ü oynayabiliyorlar.

Serinin son oyunuyla gelen yeniliklerin arasında bir de “online” modumuz bulunuyor. Hatırlarsanız eğeroyunhenüz yapım aşamasındayken alınan bu karar vaktiyle çok tartışılmıştı, açıkçası ben de “single-player” i ile ışıldayan bir seriye neden “multiplayer” eklendiğine tatmin edici bir cevap bulamadım. Oyunun orijinalinde yer alan 6 görevin “multiplayer” de kullanılması bir nevi co-op havası yaratmış (Call of Duty: World at War) ; ancak bu da oyunseverleri devamlı olarak oyunda tutacak bir “multiplayer” deneyimi sayılamaz.

Grafiklerde ise tıpkı Valve firmasının başına geldiği gibi Unreal Engine 3’ün de yaşını göstermeye başladığını görüyoruz. Sakın yanlış anlaşılmasın; grafikler kalitesinden ödün vermiyor. Ara sahnelerde konuşan karakterlerin mimikleri, ağız hareketleri göz kamaştırıyor. Bazı bölgelerdeyse detay bakımından çeşitli eksiklikler ve zaman zaman oluşabilen “glitch” ler (kısa süreli aksaklıklar) bulunuyor; ancak hiçbiri oyun deneyiminizi baltalayan türden değil.

Ses, müzik ve seslendirmelere de değinirsek oyunun toplamda mükemmele yakın olduğunu görüyoruz. Konuşmalar ve karşılaşmalar esnasında çalan müzikler geniş bütçeli birçok filmden daha başarılı bir şekilde o ruh halini yaşatmayı başarıyor. Seslendirmeler ise bir başka güzel. Erkek ve bayan Shepard’a sesleriyle hayat veren aktörler yeteneklerinden hiçbirşey kaybetmeden geri dönmüşler, geri kalan ekip ise büyük oranda aynı. Yine BioWare’in Mass Effect 3’ün yapımında çalıştığı EA ile bağlantılı DICE gibi diğer firmaların ses efektlerine katkıları da meyvesini vermiş.

Bundan sonra gelecek inceleme ve puanların da hepimizin gördüğü ve bilhassa Mass Effect’in sadık takipçilerinin bildiklerini yansıtacağını düşünüyorum. 2012’nin daha ilk çeyreğinde olabiliriz; ama Mass Effect 3 “Yılın Oyunu” ödülüne daha şimdiden göz dikmiş durumda.

 
 
   
 Copyright © 2012 | Designed by muybueno 


Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol